3 week stage + weekend lycksele - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu 3 week stage + weekend lycksele - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

3 week stage + weekend lycksele

Blijf op de hoogte en volg Kik

09 Oktober 2012 | Zweden, Vilhelmina

Hallo allemaal!

Mijn 3e week stage ging wel goed..Moest maandag een kort dagje en dinsdag was ik vrij. Normaal gesproken moest ik woensdag tot 5 maar mocht 12 uur nar huis omdat mijn stagebegeleider naar ziekenhuis moest in Lycksele.
Die donderdag was ik helaas ziek, dus heb ik me ziek gemeld. Voelde me heel beroerd. Ik deed die donderdag wat rustig aan heb lekker films gekeken, en natuurlijk met school bezig geweest. Donderdag avond was ik van plan om morgen (vrijdag dus) gewoon weer naar stage te gaan, maar toen ik opstond voelde ik me nog niet fit dus bleef nog maar een dagje thuis.
Die vrijdagmiddag gingen we gelijk naar Lycksele, de meiden hadden alles al geregeld dus was ook stom om dat af te zeggen. We kwamen rond half 7 aan in Lycksele en werden opgehaald door Alie Maeyke. Toen we in hun huisje aankwamen plofte ik gelijk op de bank, want wij (anneke en ik) hebben geen bank in ons huisje en dat mis je dan toch wel.
Maartje was een typisch zweeds gerecht aan het koken en dat was heel lekker. Het waren een soort van aardappel pannenkoekjes met spek erin.
Daarna hebben we film gekeken.

Zaterdag gingen we om 12 uur naar de dierentuin. In de winter is de dierentuin dicht maar als je reserveert kan je er wel in.
We waren toen dus ook de enige in de dierentuin die daar rondliepen, dat was wel een aparte ervaring.
We hebben hele mooie typisch zweedse dieren gezien, zoals elanden, rendieren, vossen, wolven, beren en een lynx etc. Het was wel de hele tijd aan het regenen, dus dat was wel jammer. Maar ondanks de regen hebben we het naar ons zin gehad.

Na de dierentuin hebben we fika gedaan, dat is een gebakje met een kopje thee of koffie. En na de fika hebben de meiden ons de winkelcentrum van Lycksele laten zien. Helaas was er maar 1 winkel open nog, dus zijn we daar naar binnen geweest en heb ik daar een heel leuk shirtje gekocht. Toen hebben we nog even boodschappen gedaan en gingen daarna naar huis.
S' avonds gingen we pannenkoeken eten, dat was heel lekker! En na het eten hebben we the Voice terug gekeken en daarna hebben we een enge film gekeken. Dat was voor mij niet zo'n succes, want ik kon die nacht niet slapen, sliep pas om 5 uur namelijk, en de volgende morgen stonden we half 11 op om naar het oude gedeelte van lycksele te gaan, daar waar het eerst allemaal begon. Helaas was alles dicht, behalve de 2 museums die er waren, dus zijn we naar een museum geweest. Ik vond de museum niet veel aan, maar we hebben het er leuk gemaakt, dus uiteindelijk was het wel leuk. Daarna hebben we een lekker stokbroodje gehaald en hebben die thuis lekker opgegeten tijdens een film.
We hebben dus veel films gekeken dit weekend. Was erg gezellig met de meiden.
Rond half 6 gingen we naar de busstation, om daar wat te eten, het was een soort van macDonalds. En om kwart voor 7 ging onze bus weer terug naar Vilhelmina.
Ik heb dus een leuk weekend gehad, met veel gekkigheid en lol!

Maandag (gister dus) was ik ook van plan om naar stage te gaan, want het weekend ging goed, dus ik dacht ik ga gewoon naar stage. Maar toen die ochtend werd ik weer niet lekker, kon niet lang staan en was weer niet fit. Ik had het helemaal gehad om te ziek te zijn, maar ik was niet in staat om naar stage te gaan. Dus maar weer thuis blijven en voor school bezig.
Vandaag wilde ik sowieso naar stage, ook al voelde ik me niet fit. Maar toen ik vanochtend opstond, voelde ik me slechter nog dan gister. Heb erge hoofdpijn, buikpijn, geen zin in eten en voel me echt niet goed. Dus vandaar dat ik nu weer thuis zit. Morgen ben ik echt van plan weer te gaan, want ik word er niet goed van om steeds thuis hier te zitten. Vandaag dus goed uitzieken en kijken hoe en wat. En hopelijk ben ik morgen beter.

Ik ben erg benieuwd hoe de trouwerij is geweest en naar de foto's! Dus pap en mam, willen jullie foto's meenemen als jullie komen?

Liefs! tot volgende verslag!

  • 09 Oktober 2012 - 13:07

    Renate Bakker:

    Beste Kik,

    Mooi om je verhalen zo te lezen. Blijven we goed op de hoogte. Jammer dat je ziek bent en ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. Ik lees dat je ook bezig bent met school. Lukt het om de opdrachten te doen? Heb je regelmatig contact met jouw begeleider? Want je komt pas thuis als in elk geval 2 beroepsprestaties klaar zijn, oké? Wat hadden we ook al weer afgesproken? Eerst even oriënteren en dan per 3 weken 1 beroepsprestatie. Kan ik je verder nog ergens mee helpen? Als je het prettig vind dat ik je even bel, dan moet je mij jouw telefoonnummer maar even mailen.
    Het is een hele ervaring, maar ik begrijp best dat je Nederland ook heel erg mist. En als je dan weer thuis bent, dan mis je Zweden. Zo gaat dat nou eenmaal. Probeer alles er uit te halen wat er in zit. Je bent al een heel eind op weg. Houd je haaks! Groetjes van school!

  • 09 Oktober 2012 - 21:10

    Joke Van Dort:

    Lieve Kik.
    Leuk om je verblijf in Zweden te kunnen volgen. Een hele ervaring.Jammer dat je ziek was. Ik hoop dat je snel opknapt . Hoe laat is het bij jullie al donker? Want de dagen worden nu al snel korter he? Hier in huis is het een grote troep geweest. De dakkapel is vervangen, dus nu moet er nog geschilderd worden maar dat gaat nog niet met mijn hand in een gipsbrace. Maar in ieder geval is de boel buiten klaar voor de winter. Afgelopen maanden is er bij ons op de afdeling gefilmd van Sbs 6 . zij starten een 12 delige serie over onze afdeling omdat veel mensen niet weten hoe klein deze kinderen zijn en hoe zwaar dat voor ouders is. Ze hebben ouders gevraagd of ze hun kindje mochten filmen en hebben ouders , artsen en verpleegkundigen gefilmd en geïnterviewd.Een van de baby's, waar ik veel voor zorgde ook. Ik wilde eerst liever niet maar uiteindelijk dacht ik, who cares . Ik kreeg van de week te horen dat 24 oktober de eerste aflevering is en ik er in voor kom. Ik was in het dagboekje van Sara aan het schrijven endaar hebben ze wat vragen over gesteld. Dus ben wel benieuwd. Marieke gaat donderdag een dag meelopen op de intensive care in Utrecht. Hier zit de opleiding nog vol. Ze staat wel op de lijst. Meisje, ik hoop dat je stage wat leuker wordt. En geniet van de tijd dat je ouders er zijn, dat is al snel. Take care! Liefs Joke

  • 10 Oktober 2012 - 13:01

    Nelleke:

    Hallo Kik,

    Bedankt voor je nieuwe verhaal, al was het niet helemaal vrolijk. Ben je weer een beetje opgeknapt? Wij hadden een leuke bruiloft van Alfred en Stewart.We hebben met elkaar geluncht en daarna lopen met z'n allen naar het gemeentehuis. Na het trouwen een lekker borreltje in het Utrechtse cafe wat we afgehuurd hadden met en prachtige bruidstaart en daarna een boottocht door de Utrechtse grachten. Je ouders brengen vast wat foto's mee.We hebben wel aan je gedacht hoor en iedereen vertelt dat je in Zweden zit om stage te lopen.
    Zet'em op meid! xx Nelleke

  • 10 Oktober 2012 - 13:01

    Nelleke:

    Hallo Kik,

    Bedankt voor je nieuwe verhaal, al was het niet helemaal vrolijk. Ben je weer een beetje opgeknapt? Wij hadden een leuke bruiloft van Alfred en Stewart.We hebben met elkaar geluncht en daarna lopen met z'n allen naar het gemeentehuis. Na het trouwen een lekker borreltje in het Utrechtse cafe wat we afgehuurd hadden met en prachtige bruidstaart en daarna een boottocht door de Utrechtse grachten. Je ouders brengen vast wat foto's mee.We hebben wel aan je gedacht hoor en iedereen vertelt dat je in Zweden zit om stage te lopen.
    Zet'em op meid! xx Nelleke

  • 10 Oktober 2012 - 21:17

    Astrid Kettenis:

    Hallo Kik,

    Leuk om zo je verblijf in Zweden te volgen. Ik hoop natuurlijk voor jou dat je de stage wel wat leuker gaat vinden. Probeer er zelf maar wat van te maken. Ik wens je alvast veel plezier als je vader en moeder komen enne.........knap goed op! en zet 'em op want je kunt het!
    liefsxxx

  • 14 Oktober 2012 - 20:12

    Koos Nieuwenhuis:

    hoi kik
    we komen er zo aan!
    we hebben een dag een hotelletje geboekt in stockholm,en gaan de dag daarop vroeg op weg met gehuurde auto, we hopen dan zondag in de avond aan te komen !
    het weer is hier vervelend ,niet eens koud maar erg veel regen ,ik hoop dat het in Zweden droger is ,dan mag het wat mij betreft wel koud zijn .
    gelukkig ben je beter hoorde ik via de mail, en gaat de stage leuker worden.
    hier is op dit moment niet zoveel te melden , alfred is hier ,maar als een echte amerikaan ,doet< hij Europa.
    ze gaan in een week naar kopenhagen Parijs en koln .
    erg onrustig lijkt mij.
    gelukkig gaan wij alleen maar naar zweden.
    groet papa mama finn en dexter.

  • 20 Oktober 2012 - 19:35

    Alfred & Stewart Nieuwenhuis:

    Hello Kik, Stewart here, sorry you could not be in Utrecht for our wedding but we were thinking of you and glad that your family was with us. We will see you another time when we come back to Holland and maybe we will see you next year. Best wishes to you in Sweden.

    Dag Kik!
    Als je niet zo ver zat waren we even langs gekomen....
    Hoop dat alles goed gaat en blijft gaan, het is een goede experience en je zal het nooit vergeten.
    De wedding was mooi, er werd veel aan je gedacht, en ik hoop dat je wat foto,s kan zien.
    LOVE YOU!!!!
    See you as soon as we can,
    Alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Vilhelmina

Kik

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 6457

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 03 December 2012

Zweden, Vilhelmina

Landen bezocht: