Weekendje Umea - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Weekendje Umea - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Weekendje Umea

Blijf op de hoogte en volg Kik

25 November 2012 | Zweden, Vilhelmina

hallo allemaal!
Hier ben ik dan weer, is al weer tijdje geleden.

Anneke en ik zijn vrijdag naar umea geweest, dat is een grote stad. Het is wel lang reizen met de bus, zo'n 5 uur. We vertrokken op vrijdag 9 uur s ochtends met de bus richting Umea en kwamen daar rond half 2 aan.
Maar we konden pas 4 uur inchecken bij de hostel waar we hadden geboekt, dus toen gingen we even de stad in en wat winkels bekeken en wat gedronken in een restaurantje. Om 4 uur checkte we in bij onze hostel en maakte we onze bedden op. En al snel gingen we weer even de stad in om nog wat rond te kijken en op zoek naar iets leuks om te eten. Na dat we nog hadden rond gekeken gingen we bij een chinees eten, het was er niet normaal druk, ongelovelijk! Gelukkig was er nog een tafeltje vrij en konden we goedkoop gebruik maken van een lopend buffet. Van alles wat hadden ze en we konden ook nog lekker wokken. Maar het rare was dat ze hier geen pindasaus hadden en kende en ook geen bami. Beetje vreemd toch...?
Maar we hebben overheerlijk gegeten en genoten!
Na het eten wilde we wel graag naar de bioscoop, dus wij hadden even gevraagd waar het was en in gebrekkig engels konden 2 mensen het ons wel vertellen.
De bioscoop was niet moeilijk te vinden gelukkig, we hadden het al snel gevonden. We gingen even kijken welke films er draaide en uiteindelijk werd het Ted.
Wij naar binnen om een kaartje te bestellen en we mochten zelfs zeggen waar we wilde zitten, welke rij en of je in het midden wilde of aan de zijkant. Nou anneke en ik wilde wel in het midden en dat kon ook. Wij kregen een eigen rij en stoelnummer , leek net of je naar een concert ging, haha. En daar zaten we dan op onze eigen stoelnummer. Maar het was niet druk in de bioscoop en anneke en ik wilden liever nog wat naar achteren, en dat deden we dus ook. We dachten dat het vast geen kwaad kon. We zaten daar een tijdje en toen kwam er een stel de zaal binnen en die zeiden dat we op hun plaatsen zaten, dus daar ging ons plekje. Wij verkassen naar een andere plek, maar dat was ook prima.
De film Ted was super leuk, erg gelachen en genoten!
Na de film gingen we naar onze hostel en gingen we slapen.
Zaterdag gingen we weer de hele dag lekker shoppen en winkels bekijken, haha! Heerlijk weekend Umea gehad dus!
De drukte was eerst wel weer even wennen trouwens..

Vandaag doen we niks speciaals, alleen kadootjes kopen voor stage, voor de afscheid.
Ik heb nog maar 3 dagen stage en dan zit het er weer op!
Donderdag gaan we inpakken en vrijdag huisje schoonmaken en dan op naar stockholm! :) Heb ik erg zin in en kijk er erg naar uit.

Met mij gaat alles ook prima ;) heb erg zin in deze komende week.

Tot volgende keer!
ps: nicole en menno heel erg bedankt voor de kaartjes die ik van jullie heb gekregen.
pps: Eric nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je leuke dag gehad hebt! En ook bedankt voor de kaart met jullie berichtjes van jullie allemaal!

• 25 November 2012 - 16:49

Eric:

Hallo Kik,

Wat zit jij hoog in het noorden, ik heb Umea eens op de kaart opgezocht, dat is echt wel ver!! En is het daar al erg koud? De tijd gaat wel hard he, je komt al bijna weer terug, hartstikke goed dat je het gedaan hebt. En hier kan je weer lekker pindasaus eten...
    Dank je voor je felicitatie voor mijn (60e!!) verjaardag, ja ik heb een leuke dag gehad. We hebben met al onze kinderen en aanhang en onze moeders een kookworkshop gedaan (dan ga je met elkaar eten klaarmaken en dan samen eten), Nelleke had dat georganiseerd en het was heel erg leuk. Lieve Kik, nog een heel fijne tijd daar, goede reis terug en tot gauw! Liefs van Eric

• 25 November 2012 - 17:06

Nicole:

Hoi Kik,

Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Kan bijna niet geloven dat wij jou over een kleine twee weken weer zien! Wij verheugen ons erop jouw verhalen ook nog persoonlijk te horen maar vooral ook jou weer een lekker knuffel te geven.

Geniet van jouw laatste dagen in Vilhelmina. En natuurlijk de dagen in Stockholm.

Tot 8 december; de dobbelsteen ligt dan klaar voor jou!~

XXX

Nicole

• 25 November 2012 - 19:17

Anneke:

Hoi Kik
    Mooi om te horen dat je er nog van geniet de laatste weekjes. En nu nog maar een paar dagen stage, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn voor jou!
    Nog een week en dan ben je er alweer, wij zien naar je uit! Rients heeft zich kranig gehouden moet ik zeggen, nou Alvast een goede reis en behouden thuiskomst!
    Liefs Anneke

• 26 November 2012 - 23:52

Oma Korver:

Hoi lieve Kik, wat gaat het toch snel ,ik heb al 14 dagen een kaart op tafel liggen,maar die zal ik maar niet meer versturen want dan ben je al weg.we wensen je nog heel leuke dagen en hopen je met Kerstmis te zien liefs oma en opa Harry

• 28 November 2012 - 10:19

Maike:

Hoi Kik,
    Wij wensen je nog een paar fijne dagen toe en een mooi afscheid daar in het verre (koude?) Zweden en een goede reis naar huis. Jouw ouders zullen ook wel weer blij zijn je weer te zien!
    Groetjes van Maike en Anton