ben ik weer.. - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu ben ik weer.. - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Kik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

ben ik weer..

Blijf op de hoogte en volg Kik

01 November 2012 | Zweden, Vilhelmina

Hallo allemaal!

Het is even een tijd geleden, maar hier ben ik dan weer!

Ik heb net een leuke tijd achter de rug met mijn ouders. Ze zijn hier in de herfstvakantie geweest en hebben erg veel leuke dingen gedaan. We zijn naar de bergen geweest en hebben hele mooie natuur gezien, echt ongelofelijk! Ook zijn we naar een oud dorpje geweest waar vroeger de mensen van lappland woonden. Allemaal hele kleine huisjes en een kerkje. Het leek wel uitgestorven daar, want we waren daar als enigste. We hebben ook veel spelletjes gedaan en veel lol gehad. Ik heb natuurlijk ook mijn stage plek laten zien en dat vonden ze leuk. Dus het was erg leuk om me ouders weer te zien.
Nu gaat de tijd wel heel snel hier, nog maar 4 weken! Ik heb leuke vooruit zichten, want volgend weekend gaan we weer gezellig naar de andere meiden toe of ze komen naar ons. En ik en Anneke gaan een weekend naar Umea, dat is een grote stad.

Ik wou dat ik kon zeggen dat het super goed met me ging, maar dat is helaas niet echt het geval. Het ook gaat ook niet heel slecht met me, maar ik heb me wel beter gevoeld. Ik heb hele erge vermoeidheid en stress, want ik heb soms ook lichamelijke klachten en ben ongelofelijk moe. De eerste weken heb ik niet normaal veel gewerkt, en nu is mijn lichaam kapot. Dus ik moet rustig aan doen en naar mijn lichaam luisteren anders gaat het niet goed.
In Nederland ga ik ook mijn conditie weer opbouwen samen met mijn lieve vriendje, dus dat is mijn eerste goede voornemen al voor volgend jaar, haha!

Ik ga deze laatste weken knallen, ik heb mijn eerste opdracht ingeleverd en dat geeft een goed gevoel, dus nu op naar de volgende!
Kan niet wachten om weer naar huis te gaan, het aftellen kan beginnen! Maar ik ga zeker nog genieten.

Ik vind het leuk om reacties te krijgen van jullie, dus ga zo door!
Ook de mensen die me post hebben gestuurd, super bedankt ervoor! Vind het super leuk!

tot volgende keer!

  • 01 November 2012 - 16:20

    Rients:

    He kik,

    Super om te lezen dat je een leuke tijd hebt gehad met je ouders, en dat jullie leuke dingen gedaan hebben.
    Genieten was het dus, en is het voor jou nog steeds, in het zweedse natuur. haha.
    Enorm vervelend dat je lichaam er door heen zit, je hebt aan het begin heel veel gewerkt en nu ben je daardoor op, dat snap ik ook wel.

    Nog 4 weken en dan is het allemaal weer voorbij, wat gaat de tijd toch snel he..
    veel succes met je stage en je stage opdrachten, je kan het en we leven allemaal met je mee in wat moeilijke tijden.
    Gelukkig hebben jullie nog leuke vooruitzichten op het programma, dus geniet ervan zou ik zeggen.

    kus,
    Rients

  • 01 November 2012 - 16:28

    Anton:

    He Kik
    Wat een ervaringen! Toch wel even mooi dat je dat allemaal doet!
    Even volhouden en vooral ook genieten van de mooie en leuke dingen om je heen. Wel een indrukwekkend land denk ik?
    Groetjes
    Anton/Maike

  • 01 November 2012 - 17:42

    Ellen En Tim:

    Leuk om weer van je te horen (ofja...lezen)! De tijd gaat inderdaad snel he? Fijn dat je een leuke tijd hebt gehad met jouw ouders, mijn oom en tante. Op Feesboek zagen de foto's er in elk geval mooi uit. Minder fijn dat je je zo moe voelt, goed naar je lichaam luisteren inderdaad. En voor de rest zou ik zeggen: laat Vilhelmina nog maar even mooi een poepie ruiken!
    Aan het weer mis je hier niks trouwens. Veel (grrrrrr)regen, weinig blaadjes meer aan de bomen, maar vooral veel op straat. Echt herfstweer dus.

    Tot je volgende bericht,

    Liefs,
    Ellen en Tim

  • 01 November 2012 - 17:42

    Ellen En Tim:

    Leuk om weer van je te horen (ofja...lezen)! De tijd gaat inderdaad snel he? Fijn dat je een leuke tijd hebt gehad met jouw ouders, mijn oom en tante. Op Feesboek zagen de foto's er in elk geval mooi uit. Minder fijn dat je je zo moe voelt, goed naar je lichaam luisteren inderdaad. En voor de rest zou ik zeggen: laat Vilhelmina nog maar even mooi een poepie ruiken!
    Aan het weer mis je hier niks trouwens. Veel (grrrrrr)regen, weinig blaadjes meer aan de bomen, maar vooral veel op straat. Echt herfstweer dus.

    Tot je volgende bericht,

    Liefs,
    Ellen en Tim

  • 03 November 2012 - 14:34

    Nicole & Co:

    Leuk om jouw berichten te lezen. Wat gaat de tijd toch snel voorbij! Gezellig dat jij er alweer over een paar weekjes bent. Ik heb mijn Sinterklaas-kado''s al in huis, en verheug mij erop jou weer op 8 december te zien! Dan kunnen wij de verhalen vanuit Zweden ook persoonlijk horen!

    Hier gaat alles goed. Wij hebben een hartstikke leuke herfstvakantie gehad. Wel gewoon thuis gebleven maar veel afwisseling mede doordat Finn ook nog een paar dagen hier was. Was echt heel gezellig. Hoop dat Finn er ook nog wat aan heeft gehad want hij heeft ook heel hard gestudeerd voor zijn repetitieweek.

    Zelf heb ik begin van de herfstvakantie ook nog mijn 3de en 4de etappe van het Pieterpad gelopen; van Groningen naar Zuidlaren, en van Zuidlaren naar Rolde. Wij hadden zo'n geluk met het weer want hebben in een t-shirt met korte mouwen kunnen lopen. De week erop sneeuwde het in Groningen dus dat was echt een kadootje.

    Timo heeft volgende week PTA-week. Dus hij mag nu als een gek aan de slag met studeren.
    Volgend weekeinde gaat hij naar Rome voor een week met zijn oude klas (6VWO) dus jij krijgt genoeg kansen om bij te komen van zijn inspanningen!!
    Liam gaat volgende week twee dagen naar Ieper (Belgie) met zijn klas dus genoeg leuke dingen in huize Wilcke.

    Vervelend dat jij je zo vermoeid voelt. Zorg dat je op tijd naar bed gaat, genoeg "pitamientjes" eet en ook lekker veel naar buiten gaan.....en hopelijk ga je je toch wat beter voelen!
    Succes met jouw 2de opdracht, en met jouw laatste weekjes stage.

    kusjes,

    Nicole

  • 03 November 2012 - 16:19

    Nelleke:

    lieve nicht,

    Van je "pa en moe" hoorden we al wat over het wel en wee in Zweden en nu kunnen we het weer lezen. Je maakt wat mee! Maak er wat van en zorg goed voor je zelf....
    De Amerikanen zijn weer terug,de rust is weergekeerd we hadden een leuke tijd met ze en zij hebben ook genoten gelukkig
    Maandag wordt Eric 60 (!) en dat vieren we vrijdega met de kinderen en kleinkind. Je hoort nog wel wat we gedaan hebben met z'n allen, is nu nog geheim.....

    Doei meissie!
    Nelleke



  • 04 November 2012 - 11:11

    Helma:

    Hoi Kik,

    Knap van je hoor dat je het vol houdt. Ook al valt dat af en toe niet mee. Probeer inderdaad lekker te genieten van de leuke dingen. Voor je het weet zit je al weer in het vliegtuig....
    Ik hoorde van je ouders dat jullie het erg gezellig hebben gehad. Leuke afleiding voor je. Dat jullie zelfs een kleine verhuizing hebben mee gemaakt. Lijkt mij ook prettiger om een aparte slaapkamer te hebben.

    Wij zijn in de herfstvakantie een weekje in Rome geweest. Het weer was geweldig.
    Nu weer in het herfstige IJlst. Gisteren nog hard gelopen met je moeder. We moeten goed oefenen om in december weer in Ameland te kunnen lopen.

    Succes met je laatste weken. Geniet van de uitjes die je nog in het voorutzicht hebt.

    Kik, Zet'm op!

    Groetjes uit IJlst(ook van Arjan, Jelle en Jurjen)

    Liefs Helma

  • 04 November 2012 - 12:08

    Diane:

    Hey dochter
    Fijn dat je weer via waarbenjijnu iets laat weten. Is net iets meer dan de sms- berichtjes.
    Jammer dat het lichamelijk even niet lukt. Succes met je gesprek met je stagebegeleiding en je contactpersoon over de aanpassingen in je rooster!!!

    Afgelopen vrijdag ben ik met Marjo lekker een dagje naar de sauna geweest. Was nog een cadeau van haar voor mij. Heerlijke hotstone- massage, gezichtsbehandeling en hydromassage ( soort bed/matras waarin water zit dat via sterke stralen je lijf masseert), was allemaal zalig!

    De terugreis naar Stockholm vanuit Vilhelmina was heftig: veel sneeuwval, daardoor steeds meer sneeuw op de weg. Gelukkig konden we toch goed doorrijden omdat we speciale banden onder de auto hadden. Maar we hebben er wel langer over gedaan dan op de heenweg. We zijn om half tien vertrokken uit Vilhelmina, en om 6 uur waren we in Stockholm, bij hotel.
    We vonden het te gek om te zien waar je nu verblijft, om de schattige huisjes meegemaakt te hebben waar we verbleven en waar jij nu met Anneke inzit. Het was fijn om je stageplek gezien te hebben en enkele bewoners daar zodat we nu meer weten hoe het er aan toegaat aldaar. De begeleiding voor de ouderen is in Vilhelmina een op een, terwijl dat hier in Nederland zeker niet zo is. Dat is voor de ouderen prettig, ze krijgen veel zorg, maar voor jou als begeleider ook wel lastig omdat het af en toe saai is.

    Ik vind je een stoer wijfie, zeker nu we gezien hebben wat je werkzaamheden inhouden op je stage. Je doet het heel goed samen met Anneke, het zorgen voor jullie zelf, dus dat zit helemaal goed!
    En je bent een doorzetter, die niet snel opgeeft. Ik ben trots op je en je vader ook.

    Je broer heeft net een proefwerkweek achter de rug, en is meer met zijn eigen zaken bezig, dus vandaar dat je van hem niet zoveel hoort. Dat past wel bij zijn leeftijd.
    De tijd vliegt voorbij, dus genieting van leuke dingen aldaar.

    Veel liefs vanuit een rustige Ijlst op deze zondagmorgen, ontbijtje net achter de rug, je vader is nu heerlijk zuurvlees aan het maken, dus het begint al lekker te ruiken in huis.....
    Denk aan je, xxxxx
    Diane

  • 04 November 2012 - 19:42

    Anneke Faber:

    Lieve Kik
    Nou leuk weer wat van je te horen! Fijn dat je het zo naar de zin hebt gehad met je ouders, dan kun je er weer beter tegen is het niet? Super goed van je dat je doorzet, ook al heb je het moeilijk!
    En het is nog maar 4 weekjes! Wij zien ernaar uit dat je weer thuis komt.
    En ik zal aan je denken in mijn gebedstijd.
    Gister hadden we een heerlijk diner, gemaakt door Eise en Sietske, want we hadden de broers en zussen + aanhang van Rients sr. hier te eten.
    Was heel luxe allemaal. We hadden kippenboillion met prei en bacon,Gevulde kalkoen, rode kool met sesamzaadjes en lenteui, boontjes met boter gemixed met hazelnoten en lekkere sla, aadppelkroketjes en citroentiramisoe (toetje) We hadden nieuw servies gekocht, want zoals jij weet hebben we maar wat een allegaartje van verschillende borden, dus vandaar en ook bijpassende soepkommen erbij en groenteschaaltjes. Eise had de tafel heel mooi gedekt! Kaarsjes en roosjes op tafel.
    Misschien moeten we het met kerst maar eens weer doen.
    Nou dit was het dan, ik wens je sterkte met de laatste lootjes, je kunt het!
    liefs Anneke

  • 14 December 2012 - 12:08

    Nl:

    Hey hey wat leuk zeg! Ik woon in Umeå .. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Vilhelmina

Kik

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 6452

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 03 December 2012

Zweden, Vilhelmina

Landen bezocht: